Ammunitiehaven 351, 2511XL, The Hague. The Netherlands
+31610429148

#ShirSaysSo

Meal prepping has become very popular these days. #MealPrepSunday is used very often in the Instagram community. Meal prepping is something I recommend for everyone to do. When you meal prep you:

  • Cheat less and stay on track: When I meal prep I only eat that what I’ve prepped. Because I planned my meals I tend to only purchase what I need. This helps me to keep those moments of weakness under control.
  • It will save you time: If you prep everything or at least as much as you can beforehand, then you will save a lot of time during the week.
  • It will save you money: Eating out every day will cost you more than doing groceries and meal prepping for the week.

I will have another detailed post about how and when I do my  meal prep. This post is intended to give you a few tips on how to get started. Meal prepping can be a little overwhelming at first. After you get the handle of it, it will get a lot easier. But I believe that we all have to start somewhere. So if you can’t or don’t want to start meal prepping at the moment, these tips will guide you into the right direction. Every step into the right direction counts.

Chop vegetables / fruits  in advance.

If you’re like me, you’ll be very hungry after a long day of work and ain’t nobody got time to chop veggies when you’re hangry. (=When you’re so hungry, that you become angry). Chop veggies/fruits in advance to avoid wasting time chopping on busy weeknights.
Hard veggies such as carrots will last about 7 days in the fridge. Softer veggies such as zucchini will last about 5 days in an airtight container. Fruits such as bananas can be stored in the freezer.

Prep your smoothie ingredients

When I skip this I tend to feel ‘extra’ creative and I end up having a blender full of smoothie. Ofcourse I will not throw it away so I end up having unnecessary extra calories. Once a week I prep all my smoothie ingredients and I put them in glass jars, the only thing I’ll need to do is add milk. By measuring everything ahead of time, your shake will be perfectly portioned and you will save up time as well.

Portion control is everything

Nuts and dried fruits are my weakness. When I start eating them, it’s so difficult to stop. It’s easy to overeat when you’ve got an entire bag in front of you. By portioning your nuts and dried fruits into plastic bags you will protect yourself from overeating and binging.

The beginning is the most important part of the work. With these three steps you will definitely be heading into the right direction. Do you have any other meal prep hacks that helped you along the way? Drop your comment below.

Meal preppen is tegenwoordig erg populair geworden. In de Instagram-community wordt #MealPrepSunday vaak gebruikt. Meal prepping, oftewel maaltijden van tevoren voorbereiden,  is iets dat ik iedereen kan aanraden om te doen. Wanneer je meal prept:

  • Cheat je minder en blijf je op schema: als ik eet, eet ik alleen dat wat ik heb voorbereid. Omdat ik mijn maaltijden heb gepland, be ik geneigd om alleen te kopen wat ik nodig heb. Dit helpt mij om de momenten van zwakte onder controle te houden.
  • Het bespaart tijd: als je alles van tevoren voorbereidt, of op zijn minst zoveel als je kan, bespaart je gedurende de week veel tijd.
  • Het zal je geld besparen: elke dag uit eten kost je meer dan boodschappen doen en het bereiden van je wekelijkse maaltijden.

Ik zal in een volgende post meer vertellen over hoe, en wanneer, ik mijn maaltijden klaarmaak. Dit bericht is bedoeld om je een paar tips te geven over hoe je aan de slag kunt gaan. Maaltijden bereiden kan in het begin een beetje overweldigend zijn. Nadat je het onder de knie hebt, wordt het een stuk eenvoudiger. Maar ik geloof dat wij allemaal ergens moeten beginnen. Dus als je op dit moment niet kunt beginnen met het van tevoren bereiden van je maaltijden, zullen deze tips je in de juiste richting  helpen. Elke stap telt.

Gehakte groenten / fruit van tevoren gesneden.

Als je net zoals ik bent, zul je, na een lange dag werken, heel veel honger krijgen. En niemand staat er op te wachten om groenten te hakken als je hangry bent. (=  hungry + angry; Wanneer je zo’n honger hebt, dat je boos wordt). Snij groenten / fruit van tevoren ​​om te voorkomen dat je tijd verspilt op de drukke werkdagen. Harde groenten, zoals wortels, blijven ongeveer 7 dagen goed, mits het in de koelkast bewaard word. Zachtere groenten zoals courgette gaan ongeveer 5 dagen mee in een luchtdichte container. Fruit zoals bananen kan worden opgeslagen in de vriezer.

Bereid je smoothie-ingrediënten voor

Wanneer ik dit oversla, voel ik me ‘extra’ creatief en heb ik een blender overvol met ingrediënten. Natuurlijk gooi ik het niet weg, dus dan krijg ik de onnodige extra calorieën binnen. Eenmaal per keer per week bereid ik al mijn smoothie-ingrediënten voor en ik doe ze in glazen potten. Het enige wat ik moet doen is melk toevoegen. Door alles van tevoren te meten, is je smoothie perfect in proportie en bespaart je zo ook tijd.

Porties, porties, porties

Noten en gedroogde vruchten zijn mijn zwakheden. Als ik ze begin te eten, is het zo moeilijk om te stoppen. Het is gemakkelijk om te veel te eten als er een hele zak voor je staat. Verdeel je noten en gedroogde vruchten in kleine porties, bewaar ze in een plastic zakje en bescherm je jezelf tegen te veel eten.

Een goed begin is het halve werk. Met deze drie stappen ga je absoluut de goede kant op. Heb je nog andere meal-prep tips die je op weg hielpen? Deel ze met ons!

Leave a comment

%d bloggers like this: